مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 06:552021-07-19سياسي

مخالفت مجلس با طرح ساخت و ساز در 5 میلیون هکتار زمین کشاورزی


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دو فوریتی «طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری» مخالفت کردند.

- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دو فوریتی طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین خواری مخالفت کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل از(مدظله العالی) ، ریاست محترم جمهوری و سایر مسئولین نظام به خصوص طی دهه اخیر ، کراراً نسبت به ضرورت حراست از منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، تأکید داشته اند ، لیکن به دلایل مختلف بویژه وجود خلاء های قانونی و فقدان ساز و کار اجرایی لازم نتایج حاصل ، چندان قابل توجه نبوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ، صرف نظر از کمیسیون موضوع تبصره 2 ماده 99 قانون شهرداریها به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمانی در خارج از حریم شهرها عملاً در بسیاری از استانها ، دارای فعالیت منظم و موثری نمی باشد ، در عمل ، قریب به اتفاق آرای صادره این کمیسیونها ، فاقد جنبه پیشگیری از بروز تخلف و اصلاح رویه های حاکم بوده و غالباً منجر به اخذ جریمه عمدتاً اندک و تثبیت تخلفات ساختمانی بوقوع پیوسته می گردند.

دلخوش تاکید کرد: لذا با ادامه روند کنونی، نمی توان چشم انداز روشنی برای ساماندهی ساخت و سازهای روستایی و به تبع آن حفظ منابع طبیعی و هدایت توسعه کالبدی روستاها متصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت مجلس با طرح ساخت و ساز در 5 میلیون هکتار زمین کشاورزی

مخالفت مجلس با طرح ساخت و ساز در 5 میلیون هکتار زمین کشاورزی