مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 04:502021-07-19بين الملل

توافق طالبان و دولت کابل در نشست دوحه برای برگزاری نشست مجدد با هدف تسریع مذاکرات


شبکه تلویزیونی الجزیره قطر گزارش داد، هیات های نمایندگی دولت افغانستان و طالبان بیانیه مشترکی را منتشر و تصریح کردند که مجددا نشستی را خواهند داشت و دستورالعملهایی برای تسریع در روند مذاکرات صلحشان صادر کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هیاتهای مذاکره کنندگان دو طرف که از روز شنبه در شهر دوحه هستند، گفتند، دو طرف متعهد به ادامه دادن مذاکرات در سطحی بالا تا زمان دستیابی به یک توافق هستند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره، در این بیانیه تصریح شد: ما برای ارائه کمکهای انساندوستانه در سراسر افغانستان تلاش خواهیم کرد.

همچنین به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، در ادامه این بیانیه که بعد از دو روز مذاکرات در قطر صادر شده آمده است، هیاتهای نمایندگان دولت افغانستان و جنبش طالبان توافق کرده اند تا اجازه به دسترسی ایمن مردم به واکسن در سراسر افغانستان را داده و امنیت کارکنان حوزه پزشکی که تزریق واکسن انجام می دهند را تضمین کنند.

در این بیانیه که از سوی عبدالله عبدالله، رییس هیات کابل و همچنین رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی قرائت شد، آمده است: طرفها توافق کردند به خاطر همه گیری کووید-19، همه تدابیر لازم برای تضمین امنیت پرسنل اجرا کننده واکسیناسیون اتخاذ شود و همچنین نقل و انتقال مناسب کپسولهای اکسیژن و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق طالبان و دولت کابل در نشست دوحه برای برگزاری نشست مجدد با هدف تسریع مذاکرات

توافق طالبان و دولت کابل در نشست دوحه برای برگزاری نشست مجدد با هدف تسریع مذاکرات