مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 03:052021-07-18اقتصادي

احداث استخر برای نجات گاومیش های خوزستان


رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:برای نجات گاومیش ها در مناطق حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه که در معرض خطرات ناشی از خشکسالی و کمبود آب قرار دارند استخرهایی در کنار رودخانه کرخه ساخته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، خدارحم امیری زاده روز یکشنبه در نشست کار گروه مقابله با خشکسالی در سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: کار ساخت استخر در حمیدیه شروع شده و در دشت آزادگان وهویزه نیز در حال اقدام است.

وی گفت:مه پاشی برای گاومیش ها نیز پیشنهاد شده که این امر نیز به خنک ماندن گله های گاومیش کمک خواهد کرد.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان نیزدر این نشست با اشاره به وجود حدود 90 هزار راس گاومیش در استان گفت: حیات گاومیش به عنوان یک ذخیره ژنتیکی ارزشمند، وابسته به آب و شناور شدن این دام درآن است.

مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: سه طرح احداث حوضچه و تامین آب، دوش دادن گاومیش ها و انتقال و استفاده از گل ناشی از لایروبی سطح رودخانه و انتقال آنها به جایگاه دام ها طرح های پیشنهادی ما برای بقای حیات گاومیش های خوزستان است.

وی واکسیناسیون گاومیش های منطقه حمیدیه و هورالعظیم برای مقابله با بیماری های پوستی و تامین نهاده های بهداشتی از جمله سم و داروهای ضد انگل را از جمله اقدام های صورت گرفته دامپزشکی برای این مناطق عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث استخر برای نجات گاومیش های خوزستان

احداث استخر برای نجات گاومیش های خوزستان