مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 18:102021-07-18بين الملل

اختلاف متجاوزان به یمن بر سر حکومت این کشور


تحلیل گران سعودی به طور آشکار در حال انتقاد از نقش امارات در یمن هستند، تحولی که نشان دهنده اختلاف سیاسی و اقتصادی این دو کشور بوده که در زمینه نفت نیز پدیدار شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز عربستان سعودی در تلاش برای کنترل جنگ بر سر قدرت میان نیرو های متحد خود در جنوب یمن با نیرو های جدایی طلب مورد حمایت امارات متحده عربی است که خطر گسترش جنگ در یمن و ویرانی بیشتر در این کشور را افزایش می دهد.

سلیمان العاقلی یک تحلیل گر سیاسی که اکثرا در راستای سیاست های ریاض فعالیت می کند در پیامی نوشت: اگر ابوظبی به مخالفت های خود با توافق ریاض در مورد بحران جنوب یمن ادامه دهد، روابط عربستان و امارات با چالش های بیشتری مواجه خواهد شد.

عبدالله الهتایلا سردبیر روزنامه عربستانی اوکاز مدعی شد: پادشاهی عربستان و مردم آن به کسی اجازه نخواهد داد تا امنیت یمن را مخدوش کرده و به آن آسیب برساند.

عربستان ممکن است صبور باشد، اما صبر آن نامحدود نیست.

مقامات کشور های عربی حوزه خلیج فارس نظارت نزدیکی بر رسانه های اجتماعی دارند و معمولا این کشور ها اجازه نمی دهند از متحدان خود در فضای مجازی انتقاد شود.

ائتلاف سعودی-اماراتی که در ابتدا به بهانه جلوگیری از نفوذ انصارالله، جنوب یمن را تحت اشغال خود در آورده است، رفته رفته با تشدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف متجاوزان به یمن بر سر حکومت این کشور

اختلاف متجاوزان به یمن بر سر حکومت این کشور