مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 17:502021-07-18اقتصادي

استفاده از روش علمی و آموزش ترویجی در کنار مکانیزاسیون موثر است


استفاده از روش های علمی و آموزش های ترویجی در کنار مکانیزاسیون در ارتقای کیفیت و افزایش بهره وری تولید برنج موثر است.

- ، ارسلان زارع غروب یکشنبه در مراسم روز مزرعه برنج که در روستای لمر بخش اسالم شهرستان تالش برگزار شد با اشاره به اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده در حوزه برنج، اظهار کرد: انجام کارهای پژوهشی مستمر برای معرفی ارقام متناسب با شرایط آب و هوایی، تغییر اقلیم، مقاوم در برابر خشکسالی و تنش آبی و نیز در جهت افزایش بهره وری، کیفیت و کمیت تولید از مواردی است که از مرکز تحقیقات برنج انتظار می رود.

استاندار گیلان امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی برای کاهش اتکا به واردات را از مهمترین مؤلفه های استقلال اقتصادی کشور دانست و گفت: برنج یکی از مهمترین محصولات کشاورزی است که در سبد امنیت غذایی ایران و بسیاری از کشورهای دنیا قرار دارد.

وی ادامه داد: با تغییر شرایط اقتصادی و مشکلات تأمین درآمدهای دولت و ارز برای واردات مابه التفاوت تولید و نیاز کشور، اهمیت تولید محصولات بیشتر از قبل نمایان می شود.

زارع با اشاره به تأثیر استفاده از روش های مکانیزه در کاشت، داشت و برداشت برنج در افزایش و ارتقای کیفیت و بهره وری این محصول استراتژیک، گفت: بر اساس گزارشات تالش از جمله شهرستان های پیشرو در امر مکانیزاسیون کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از روش علمی و آموزش ترویجی در کنار مکانیزاسیون موثر است

استفاده از روش علمی و آموزش ترویجی در کنار مکانیزاسیون موثر است