مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 17:202021-07-18اقتصادي

جزییات پرداخت زکات گندم و جو برای کشاورزان مشهدی


زکات گندم و جو همزمان با فصل برداشت گندم در مشهد جمع آوری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سعید خوش قامت با بیان اینکه  زکات گندم و جو همزمان با فصل برداشت گندم در مشهد جمع آوری می شود، اظهار کرد: اهمیت پرداخت زکات از منظر دین، در قرآن و روایات متعددی آمده است و یک عمل عبادی اقتصادی به شمار می رود، در نماز رابطه انسان با خدای خود و در زکات رابطه انسان با خلق خدا به گونه ای زیبا و تاثیرگذار تعریف و تنظیم می شود.

مدیر جهادکشاورزی مشهد افزود: حد نصاب برداشت گندم و جو برای تعلق گرفتن زکات، حداقل 847 کیلوگرم تعیین شده که تقریبا یک تن در نظر گرفته می شود و به برداشت زیر یک تن، زکات تعلق نمی گیرد.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات در برکت مال کشاورزان تاثیر می گذارد، ادامه داد: ترویج فرهنگ زکات و احیای آن نیازمند تلاش و کمک ائمه جمعه و جماعات، بسیج و رسانه ها با راه اندازی جریان فرهنگی است.

خوش قامت با اشاره به اقلامی که به آن ها زکات تعلق می گیرد، بیان کرد: این 9 کالا عبارتند از نقدین طلا و نقره، انعام ثلاثه شامل گاو، گوسفند و شتر و غلات اربعه شامل گندم، جو، کشمش و خرما است و از میان غلات اربعه نیز پرداخت زکات گندم و جو به دلیل در دسترس بودن آن، واجب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پرداخت زکات گندم و جو برای کشاورزان مشهدی

جزییات پرداخت زکات گندم و جو برای کشاورزان مشهدی