مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 13:202021-07-18اقتصادي

رشد 20 درصدی مصرف برق در کشور


به رغم آمادگی تمامی نیروگاه های حرارتی با کاهش بیشتر تولیدی نیروگاه های برق آبی و از مدار خارج شدن مجدد نیروگاه اتمی که از 29 خرداد ماه تا 14 تیرماه طول کشید، - موجب شد به مدت چهار روز نیز خاموشی هایی اعمال شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: رشد مصرف انرژی در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته در حالی که متوسط رشد مصرف چند سال گذشته زیر دو درصد بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، همایون حایری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص خاموشی های اخیر با قدردانی از تلاش ها و کمک های مجلس اظهار کرد: وزارت نیرو بر اساس سه موضوع برای تامین برق مورد نیاز در زمان اوج مصرف تابستان برنامه ریزی انجام می دهد.

اول پیش بینی مصرف که با توجه به تعداد مشترکان و نوع مصرف آنان و همچنین با توجه به وضعیت دما با گزارش های دریافتی از سازمان هواشناسی ارزیابی می شود.

دوم قابلیت تولید نیروگاه های کشور که شامل نیروگاه های حرارتی، نیروگاه های برق آبی و نیروگاه اتمی می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: نیروگاه های حرارتی شامل نیروگاه های جدید و موجود هستند که تعمیرات آن ها از انتهای شهریورماه هر سال آغاز شده و تا انتهای خرداد سال بعد ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 20 درصدی مصرف برق در کشور

رشد 20 درصدی مصرف برق در کشور