مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 11:502021-07-18اقتصادي

ترویج فرهنگ تفکیک زباله نیازمند بسیج همگانی است


رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری، ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را امری مهم دانست و گفت:تحقق این طرح نیازمند بسیج همگانی است.

- ، محمدرضا گرامیان با اشاره به نگاه ویژه سازمان به ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا گفت: مدیریت پسماند از جمله مسائلی است که تأثیر مستقیم در محیط زیست دارد، یعنی اگر در زمینه پسماند، مدیریت صحیحی انجام نشود مخاطرات زیست محیطی زیادی برای مردم و شهر به همراه دارد.

وی تفکیک زباله از مبدا و بازیافت را مولفه اصلی در مدیریت صحیح پسماند ارزیابی کرد و افزود: برای آنکه بتوان این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد سه اصل مهمِ کاهش تولید زباله، استفاده مجدد و بازیافت را باید همواره در مدیریت پسماند در نظر گرفت و این مسائل باید به طور ویژه فرهنگ سازی شود و همه شهروندان خود را ملزم به رعایت آن بدانند.

وی افزود: مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می کند، شهروندان باید علاوه بر تلاش برای تولید پسماند کمتر، جداسازی اولیه پسماندها را در منازل انجام دهند تا کار بازیافت ساده تر شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: تفکیک زباله از مبدا موضوعی است که همواره مورد توجه شهرداری ساری و شخص شهردار بوده و در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است که از آن جمله می توان به راه اندازی اپلیکیشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترویج فرهنگ تفکیک زباله نیازمند بسیج همگانی است

ترویج فرهنگ تفکیک زباله نیازمند بسیج همگانی است