مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 10:052021-07-18اقتصادي

نوزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس آغاز شد


نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس دقایقی پیش آغاز شد.

- به نقل از وزارت نفت، 23 عضو ائتلاف اوپک پلاس امروز (یکشنبه، 27 تیرماه) در حالی گردهم آمدند که هجدهمین نشست این ائتلاف به دلیل مخالفت امارات به شکست انجامید.

امارات در هجدهمین نشست اوپک پلاس افزون بر اینکه خواستار تغییر تولید مبنای خود شد، با تمدید توافق کاهش تولید تا دسامبر 2022 مخالفت کرد، این کشور معتقد است توافق کاهش تولید که اعتبار آن تا آوریل 2022 است دیگر تمدید نشود.

منابع آگاه پیش از آغاز این نشست اعلام کردند امارات توانست موافقت ریاض را برای تغییر خط پایه تولید مشروط بر موافقت این کشور با تمدید مدت اجرای توافق کاهش عرضه به دست آورد، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی اما در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که هنوز بر سر توافق کاهش تولید نفت با اوپک پلاس به نتیجه نرسیده است.

خط پایه تولید امارات در توافق کاهش تولید آوریل 2020، 3 میلیون و 168 هزار بشکه بر مبنای ماه اکتبر 2018 تعیین شده بود که امارات خواستار این است تولید مبنای این کشور به 3 میلیون و 700 تا 3 میلیون و 800 هزار بشکه در روز برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس آغاز شد

نوزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس آغاز شد