مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 09:352021-07-18بين الملل

خشکسالی و کمبود آب تنها در ایران اتفاق افتاده است؟


تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین جهان را در دهه های گذشته به سمتی برده که تقریبا اکثر کشورها با بحران خشکسالی و کمبود آب مواجه هستند؛ چنانکه از سال 2011 تا 2018 آمریکا سالانه یک میلیارد دلار از خشکسالی آسیب دیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین جهان را در دهه های گذشته به سمتی برده که تقریبا اکثر کشورها با بحران خشکسالی و کمبود آب مواجه هستند و خشکسالی و کمبود آب مختص ایران نیست، کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیا، روسیه و هند هیچکدام از این پدیده نوظهور در امان نیستند.

پایگاه خبری ای دی اف در گزارشی با عنوان چگونه تغییرات آب و هوایی بر تشدید خشکسالی ها تاثیر می گذارد نوشت: پس از آنکه طوفان های موسمی آتلانتیک 2020 طوفان هایی را با اسامی مختلف درست کرد و تعداد آتش سوزی های منابع طبیعی و جنگل رکورد جدیدی را ثبت کرد، جوامع آسیب پذیر بیشتر در معرض خطر قرار گرفتند.

از سوی دیگر شرایط آب و هوایی ناگوار که همه مرتبط به تغییرات آب و هوایی و اقلیم بود باعث گسترده شدن خشکسالی ها شد که حتی این امکان دارد که خشکسالی ها به یک پدیده ماندگار دائمی در مناطق آمریکا تبدیل شود.

شرایط خشکسالی از اوایل تابستان 2020 دراین منطقه حاکم است و حتی بسیار هم بدتر می شود و تقریبا از اکتبر 2020 تقریبا تما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی و کمبود آب تنها در ایران اتفاق افتاده است؟

خشکسالی و کمبود آب تنها در ایران اتفاق افتاده است؟