مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 08:402021-07-18اقتصادي

چگونه به استقبال نابودی کل منابع آبی کشور رفتیم


پدر علم کویرشناسی ایران با تأکید بر اینکه حواس مسئولان به تأمین آب نیست، گفت: ایران به دلیل مصرف آب های زیرزمینی در خشکسالی هیدرولوژیکی باقی خواهد ماند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکنا، آب یکی از عناصر اصلی توسعه پایدار است و نقش اساسی در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، کشاورزی، صنعت و محیط زیست دارد.

آب قطعاً یکی از مهم ترین نیازهای بشری است که جایگزینی برای آن وجود ندارد.

دسترسی مطمئن به آب شرط اولیه و اساسی توسعه پایدار اجتماعی و اقتصادی است لذا ضرورت بررسی راهکارهای مبارزه با بحران آب در کشور یکی از هدف های گفت وگوی ایکنا با کارشناسان امر است.

در این راستا پرویز کردوانی، پدر علم کویر شناسی ایران از الگوهای ناصحیح مدیریت مصرف آب در کشور سخن به میان آورد و اظهار کرد: مدیریت منابع آبی در کشور اشتباه است و اوضاع به قدری اسفناک شده که برای تأمین آب کشاورزی با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم و چاره ای جز کشت گیاهان کم آب خواه نداریم.

امروزه غذا و امنیت غذایی یکی از اولویت های مهم کشورهای دنیا برای ایجاد توسعه پایدار محسوب می شود و می توانیم با تغییر الگوی کشت به این مهم دست یابیم.

کاشت هندوانه در کشور که یکی از کم آب خواه ترین گیاهان قابل کشت در جهان محسوب می شود یکی از نمونه های بارز این تغییر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه به استقبال نابودی کل منابع آبی کشور رفتیم

چگونه به استقبال نابودی کل منابع آبی کشور رفتیم