مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-18سياسي

ضرورت وجود تشکیلاتی چون شورای نگهبان برای کشورهای مبتنی بر مردم سالاری


رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس گفت: در هر کشوری که نظام مبتنی بر مردم سالاری دارد، وجود چنین تشکیلاتی نظیر شورای نگهبان لازم و ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام محمد عباس زاده به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای نگهبان یک نهاد حاکمیتی و مردمی است که صیانت از سند انقلاب و قانون اساسی را به عهده دارد.

  وی افزود: حفظ جایگاه متعالی قانون اساسی و نظارت بر انتخابات نیز از دیگر وظایف این شوراست.

  رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان فارس با یادآوری این مطلب که شورای نگهبان عهده دار تایید قوانین مصوب مجلس بر اساس قوانین اسلامی است، اظهار کرد: در نظارت بر انتخابات، مردمی بودن این نهاد خودش را نشان می دهد.

  وی با اشاره به اینکه شبکه گسترده ای از مردم در انتخابات داریم که از پای صندوق تا هیئت های نظارت هر شهر و روستا را تشکیل می دهند که قالب آن مردمی انتخاب می شوند، افزود: در هر کشوری که نظام مبتنی بر مردم سالاری است وجود چنین تشکیلاتی نظیر شورای نگهبان لازم و ضروری است.

  حجت الاسلام عباس زاده اظهار کرد: قانون اساسی را به عنوان یک سند ملی در نظر گرفتیم و قاعدتا کسانی باید باشند که تطبیق قانون اساسی را با  قوانین تصویب شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت وجود تشکیلاتی چون شورای نگهبان برای کشورهای مبتنی بر مردم سالاری

ضرورت وجود تشکیلاتی چون شورای نگهبان برای کشورهای مبتنی بر مردم سالاری