مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-18بين الملل

تلاش محتاطانه ژنرال انگلیسی برای احیای مذاکرات صلح افغانستان


یک ژنرال ارشد انگلیسی از روابط شخصی اش با رهبران پاکستان و افغانستان آن هم به صورت محرمانه برای توقف وارد شدن افغانستان به یک جنگ تمام عیار داخلی و کمک به تقویت مذاکرات صلح در دوحه استفاده کرده است.

- تلاش "محتاطانه" ژنرال انگلیسی برای احیای مذاکرات صلح افغانستان یک ژنرال ارشد انگلیسی از روابط شخصی اش با رهبران پاکستان و افغانستان آن هم به صورت محرمانه برای توقف وارد شدن افغانستان به یک جنگ تمام عیار داخلی و کمک به تقویت مذاکرات صلح در دوحه استفاده کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، ژنرال سر نیک کارتر انگلیسی از روابط شخصی خود برای تقویت مذاکرات صلح با میانجی گری آمریکا در دوحه، قطر و توقف وارد شدن افغانستان به دام جنگ تمام عیار داخلی بهره برده است.

اقدامات ژنرال کارتر از سوی عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی سازش ملی افغانستان محتاطانه توصیف شده و او گفته که رییس ستاد مشترک دفاع انگلیس هم با او و هم با اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان ارتباط و همکاری داشته است.

عبدالله از ذکر جزییات بیشتر درباره نقش این ژنرال انگلیسی امتناع کرد اما یکی دیگر از مقام های ارشد افغان گفت که هدف از این دیدارها این بوده که ببینند آیا پاکستان را هم می شود متقاعد کرد تا از نفوذش بر طالبان برای هول دادن و کشاندن این گروه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش محتاطانه ژنرال انگلیسی برای احیای مذاکرات صلح افغانستان

تلاش محتاطانه ژنرال انگلیسی برای احیای مذاکرات صلح افغانستان