مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1400 ساعت 03:502021-07-18سياسي

جایگاه خانواده در اندیشه امام باقر(ع)


شهادت امام باقر(ع) بهانه ای شد تا زندگی سراسر درس و معنویت و اخلاق ایشان را از زاویه ای دیگر ورق زده و این بار جایگاه خانواده را در سیره ایشان مرور کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، خانواده، به عنوان اوّلین و پایدارترین نهاد جامعه، بیشترین اهمیت را در شکل گیری شخصیت و روحیات فردی اعضای آن برعهده دارد و بزرگ ترین نقش را در سالم سازی جامعه ایفا می کند.

 بنیان خانواده بر پایه محبّت اعضا به یکدیگر، بنا نهاده شده است؛ به گونه ای که می توان محبّت را مهم ترین عامل در بهداشت و سلامت روحی و روانی خانواده به شمار آورد.

این نهاد که همواره در فرهنگ اهل بیت(ع) جایگاه خاصی دارد و با اینکه پیش از امام باقر(ع) نیز ناملایمات و رنج ها و مشکلات بزرگی در میان اعضای برخی خانواده های این خاندان آسمانی و نورانی، به دلایل مختلف سیاسی، عدم بصیرت و نفوذ و کینه ورزی و .

وجود داشته تا جایی که منجر به شهادت دو امام معصوم پیشواز ایشان شده بود و برخی مشکلات و اختلافات در زندگی خودشان نیز نمایان بود ولی همچنان، در اندیشه امام باقر(ع) نیز بسیار محترم و دارای ارزش است.

 اهمیت پیوند عاطفی با همسر یکی از مهمترین درس هایی است که در مکتب سرشار از علم و درایت و مبانی اخلاقی امام باقر(ع) می توان به آن پرداخت یکی از نکات ارزنده و جالب توجه زندگانی امام باقرعلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه خانواده در اندیشه امام باقر(ع)

جایگاه خانواده در اندیشه امام باقر(ع)