مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 11:502021-07-17اقتصادي

فقر مراتع به علت خشکسالی در گرانی نهاده های دامی


فقر مراتع به علت خشکسالی و گرانی نهاده های دامی حوزه دامپروری کهگیلویه و بویراحمد را به شدت تحت تاثیر قرار داده ، طوری که بهره برداران بخصوص در بخش دامداری سنتی را ناچار به فروش دام های مولد خود کرده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: فعالان حوزه دامپروری کهگیلویه و بویراحمد که به شکل سنتی و صنعتی 2 هزار و400 هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می دهند امسال به دلیل کمبود علوفه طبیعی و بالا بودن قیمت نهاده های دامی به شدت در تنگنا قرار گرفته اند به طوری که بهره برداران ناچار به فروش دام های مولد خود شده اند.

سالیانه 96هزار تن شیر و 16 هزار تن گوشت قرمز از سوی دامپروران کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که 35هزار تن شیر و هشت هزار تن گوشت قرمز این میزان از سوی عشایر تولید می شود و آمار یاد شده نشان می دهد بخش قابل توجهی از محصولات دامی استان به صورت سنتی تولید می شود.

اگرچه دولت تلاش کرده است تا با توزیع نهاده های دامی به صورت یارانه ای به معیشت دامداران کمک کنند اما فعالان این عرصه اعتقاد دارند میزان توزیع نهاده های دامی با نرخ دولتی کمتر از میزان نیاز دام های آنان است.

هزارتوی موانع تولید یک از فعالان دامداری های سنتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هرساله بخش قابل توجهی از علوفه مورد نیاز دام های عشایر از طریق مراتع تامین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر مراتع به علت خشکسالی در گرانی نهاده های دامی

فقر مراتع به علت خشکسالی در گرانی نهاده های دامی