مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 11:502021-07-17سياسي

دسترسی به مواد مخدر به زیر 7 دقیقه رسید


رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی ها نشان می دهد که قیمت موادمخدر روزبه روز نسبت به نرخ تورم پایین تر می آید و در فضای مجازی یا با یک تلفن در کمتر از 7 دقیقه می توان به موادمخدر دسترسی پیدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، کارشناسان حوزه پیشگیری از اعتیاد می گویند مخدر گل گوی سبقت را از شیشه ربوده است.

همشهری در ادامه نوشت: اوایل دهه 90 که ستاد مبارزه با موادمخدر رسما از شناسایی ماده مخدر جدیدی با نام گل در بازار توزیع خبر داد و نمونه این ماده را برای شناسایی ترکیبات آن به آزمایشگاه تخصصی فرستاد، کمتر کسی فکر می کرد که در آینده نه چندان دور، گل به مسئله اول خانواده های ایرانی تبدیل شود؛ مخدری که در رتبه پایین تری از تریاک، هرویین و شیشه قرار داشت، ولی به مرور توانست پله پله صعود کرده و جایگاه مستحکمی را به خصوص در میان نوجوانان و جوانان کسب کند.

حالا آمار مصرف گل آنقدر در کشور بالا رفته که صدای سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور هم درآمده است.

فاطمه رضوانی مدنی می گوید: بیشترین سؤالات تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد در 3ماهه اول سال 1400 درباره گل بوده و سؤالات درباره تریاک در اولویت دوم قرار داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی به مواد مخدر به زیر 7 دقیقه رسید

دسترسی به مواد مخدر به زیر 7 دقیقه رسید