مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 11:202021-07-17سياسي

قداره هلیا، شورشی است در برابر قتل رومینا!


آنچه در فیلم قداره کشی هلیا، کاملاً آشکار است، رفتارهایی است که او موکداً برای شبیه سازی با مردان و کسب «اقتدار مردانه» می کند.

از خشونت کلامی و فیزیکی تا الفاظ و ناسزاهایی که به کار می برد و نهایتاً قمه کشیدن و حریف طلبیدن.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ علیرضا خانی در بخش یادداشت سردبیر شماره امروز روزنامه اطلاعات نوشت: زمانی پی یر بوردیو (1) جامعه شناس شهیر فرانسوی گفته بود که برای کار علمی باید خشمگین بود و برای مهار خشم باید کار علمی کرد.

جولان هلیا، دختر قداره کش اصفهانی در برابر یکی از کتابخانه های بزرگ این کلانشهر ـ که لا محاله باید مکانی فرهنگ خیز و با قداست باشد ـ شاید، این خشم را برانگیزد که برای شناخت ریشه های بنیادین و زیرین رخ دادن چنین کنش هایی کاری کنیم.

در تحلیل و چرایی برخاستن چنین رفتاری از نوجوانان متولد دهه 80 در این دو سه روز سخن هایی گفته شد که نوعاً ساده انگارانه و روبنایی بود چنانکه کسی گفته بود این رفتار اهمیتی ندارد چون برای جذب فالوور در صفحه اینستاگرام است! در یک نگاه کلی، شاید بتوان عوامل روی آوردن نوجوانان دختر به پرخاشگری و خشونت آشکار، که رفتاری رو به تزاید است را به تربیت ناصحیح والدین، ضعف ارزش های اخلاقی در نهاد خانواده، فاصله و شکاف نسلی میان والدین با نوجوانان و نیز قشر بزرگسال با قشر نوجوان، رها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قداره هلیا، شورشی است در برابر قتل رومینا!

قداره هلیا، شورشی است در برابر قتل رومینا!