مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-17پزشكي

کاهش ابتلا به تب مالت در روستاها و عشایر همدان


مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کاهش بیماری تب مالت در میان روستاییان و عشایر استان همدان خبر داد و گفت: در استان کمبود واکسن دامی نداریم و بیش از صد درصد واکسیناسیون انجام شده است.

- محمودرضا رسولی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: اداره دامپزشکی استان با برخورداری از سیستم GIS، مانیتورینگ میدانی، سرومانیتورینگ و مراقبت روزانه فعال بیماریهای دامی، دارای سیستم گزارش گیری و اطلاع رسانی شفاف و دقیق است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام ها علیه بیماری بروسلوز یا تب مالت یکی از عوامل کنترل بیماری در دام شناخته شده است گفت: بروسلوز یک بیماری مولتی فاکتوریال( Multi factorial ) است که بروز این بیماری به عوامل زیادی بستگی دارد و باید سایر عوامل را هم در نظر داشت.

مدیرکل دامپزشکی همدان با تاکید بر اینکه در سطح استان کمبود واکسن دامی به ویژه بروسلوز نداریم افزود: طی چند سال اخیر در راستای پیشگیری از بیماری بروسلوز هیچ گونه کوتاهی صورت نگرفته و بیش از صد درصد پیش بینی واکسیناسیون جمعیت دامی سبک و سنگین محقق شده است .

وی با تا کید به اینکه در کنترل بیماری تب مالت در استان باید به سایر فاکتورها توجه کرد خاطرنشان کرد: علاوه بر واکسیناسیون دام ها و اعلام آمار عملکرد توسط دامپزشکی، تمام دستگاه های ذیربط نیز باید اقدامات پیشگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ابتلا به تب مالت در روستاها و عشایر همدان

کاهش ابتلا به تب مالت در روستاها و عشایر همدان