مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 07:252021-07-17اقتصادي

عدم ثبات دولت در اتخاذ تصمیمات مرتبط با واردات و صادرات موجب تنش می شود


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم عدم ثبات در اتخاذ تصمیم دولت در قوانین مرتبط با واردات و صادرات را از مشکلات اقتصاد دانست و گفت: دولت به یکباره واردات و صادرات را ممنوع می کند یا هر دوی اینها را به یکباره آزاد می کند، - علی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی است که این دولتی بودن موجب شده قیمت ها  به شکل دستوری و خارج از واقعیت و تنها براساس اعداد و ارقام روی کاغذ و غیرواقعی نه عملیاتی و در کف بازار تعیین کنند.

وی دولتی بودن را یکی از مشکلات جدی اقتصاد ایران دانست و افزود: تا زمانی که تعیین قیمت ها از سوی دولت باشد و احاطه دولت از اقتصاد بین نرود، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم با بیان اینکه عدم ثبات قیمت ها در حوزه دامپروری و خدمات کشاورزی از چالش های جدی صنعت دامپروری است، گفت: عدم ثبات قیمت ها موجب شده  تولیدکننده نداند که چگونه باید برنامه ریزی کند و آینده فعالیت اقتصادیش به کجا ختم می شود.

ابراهیمی اظهار کرد: عدم ثبات در بازار همیشه آسیب زا بوده و زمانی هم که قیمت ها بالا بوده افزایش قیمت قبل از آنکه سودش به جیب تولیدکننده برود، نصیب دلال ها و اسطه ها شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم ثبات دولت در اتخاذ تصمیمات مرتبط با واردات و صادرات موجب تنش می شود

عدم ثبات دولت در اتخاذ تصمیمات مرتبط با واردات و صادرات موجب تنش می شود