مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 06:152021-07-17پزشكي

تولید چسب زخم با زهر مار!


دانشمندان با استفاده از آنزیم های موجود در زهر مار افعی سرنیزه ای زرین ، یک چسب فوق العاده برای جلوگیری از خونریزی ابداع کرده اند که قادر است تنها ظرف چند ثانیه مانع از خونریزی شود.

- دانشمندان با استفاده از آنزیم های موجود در زهر مار "افعی سرنیزه ای زرین"، یک چسب فوق العاده برای جلوگیری از خونریزی ابداع کرده اند که قادر است تنها ظرف چند ثانیه مانع از خونریزی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، در حین جراحی یا وقوع یک آسیب تروماتیک، متوقف کردن سریع خونریزی می تواند باعث نجات جان افراد شود.

اکنون دانشمندان برای حل این مشکل به سراغ یک چیز غیرعادی رفته اند.

آنها با استفاده از زهر یک نوع مار سمی موفق به ایجاد یک ابرچسب جدید شده اند که می تواند با تاباندن نور فعال شود و خونریزی را در عرض چند ثانیه متوقف کند.

ماده موثره در این چسب، باتروکسوبین نام دارد که به آن رپتیلاز نیز گفته می شود و یک آنزیم منعقد کننده و لخته کننده خون برگرفته از سم مارهای افعی سرنیزه ای زرین است.

مدت هاست که دانشمندان از این آنزیم برای درمان خونریزی در حین جراحی استفاده می کنند و چند سال پیش نیز با یک هیدروژل نانوفیبری مخلوط شد تا یک بانداژ قابل تزریق ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید چسب زخم با زهر مار!

تولید چسب زخم با زهر مار!