مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 04:152021-07-17سياسي

تقریب مذاهب بر کرامت انسانی تاکید دارد


تقریب مذاهب به معنای فهم مشترک بین رفتارهای دینی و ارزش های انسانی برای از بین بردن تعصبات است و مذهب نباید عامل تفرقه شود.

در تقریب مذاهب، - ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در همایش مجازی نقش مراکز علمی و فرهنگی در تقریب مذاهب اسلامی درباره نهضت تقریب مذاهب اسلامی سخن گفت و با اشاره به تاریخچه تقریب مذاهب گفت: این نشست به مناسبت پنجاهمین سال مناسبات بین شیعه و اهل سنت برگزار شده است.

بروجردی ادامه داد: آیت الله العظمی طباطبایی بروجردی و استاد الشیخ محمود شلتوت رییس دانشگاه الازهر از پایه گذاران تقریب مذاهب بوده اند.

شیخ محمود شلتوت به دعوت آیت الله بروجردی به ایران سفر کرد و موضوع تعامل بین مذاهب مختلف را به بحث گذاشت.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مبنای کلمه توحید، وحدت کلام است، گفت: تقریب مذاهب بر اشتراکات مذاهب تاکید می کند و مذهب را از ایجاد عامل تفرقه نفی می کند و معتقد است باید از دل مذهب، کلام واحد خارج شود و تعصبی بر آن نباشد.

بروجردی اضافه کرد: شاید این سوال مطرح شود که منظوراز تقریب مذاهب چیست؟ امروزه مشاهده می شود هر یک از مذاهب فهم خاص خود را از دین دارند که متنوع و متعدد است و حال اینکه تقریب مذاهب می خواهد اشتراکات مذاهب را بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقریب مذاهب بر کرامت انسانی تاکید دارد

تقریب مذاهب بر کرامت انسانی تاکید دارد