مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 08:052021-07-16بين الملل

سخنگوی طالبان: نیروهای خارجی در حال عقب نشینی را هدف قرار نمی دهیم


سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که نیروهای این گروه طبق توافق، نیروهای خارجی درحال عقب نشینی از افغانستان را هدف قرار نمی دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان مدعی شد که جنگ فعلی در به اطلاع عموم برسانیم.

او در خصوص عملیات نظامی طالبان همزمان با گفت وگوها با دولت افغانستان نیز گفت: ما جنگ را آغاز نکردیم، بلکه اشغالگران و آن هایی که کنارشان ایستاده اند جنگ را شروع کرده اند و ما از ابتدا پیشنهاد کردیم که پشت میز مذاکره بنشینیم، اما موضع حکومت ظالمانه بود و از این رو جز جنگ از موضع دفاع گزینه ای پیش رویمان باقی نماند.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که این گروه در معرض حملات رسانه ای قرار گرفته و طی سال های گذشته حضور و بروز رسانه ای نداشته و از این رو روایات ضد طالبان در رسانه ها افزایش یافته است و اکنون روایت رسانه های همسو با آمریکا غلبه دارد.

او در پاسخ به وجود جناح ها و افکار مختلف درون طالبان نیز مدعی شد که هیچ اختلاف نظری در طالبان وجود ندارد و تمامی فرماندهان میدانی طالبان به تصمیمات دفتر سیاسی التزام دارند.

محمد نعیم در این باره گفت که از جمله این تصمیمات دفتر سیاسی بر پایه توافق 15 ماه گذشته با آمریکا این است که هیچ یک از نیروهای خارجی در حال عقب نشینی از افغانستان مورد هدف قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی طالبان: نیروهای خارجی در حال عقب نشینی را هدف قرار نمی دهیم

سخنگوی طالبان: نیروهای خارجی در حال عقب نشینی را هدف قرار نمی دهیم