مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-16اقتصادي

قطع برق شهرک های صنعتی متوقف شد


شهرک های صنعتی از شمول اعمال خاموشی برق معاف شده اند و قرار است برق صنایع بزرگ قطع شود تا تأمین برق صنایع کوچک به مشکل نخورد.

- به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، فتحعلی محمدزاده در مورد معافیت شهرک های صنعتی از قطع برق افزود: طبق تبصره (3) ماده (3) مصوبه شانزدهم تیر امسال هیئت وزیران، شهرک های صنعتی از شمول اعمال خاموشی برق معاف شدند.

وی اضافه کرد: وزیر نیرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که واحدهای صنعتی باید به اندازه 4 هزار مگاوات به کاهش مصرف برق کمک کنند؛ از این رو با توجه به این که دیماند مصرف برق در 828 شهرک و ناحیه صنعتی، 9 هزار و 941 مگاوات برق است، اما نسبت به صنایع بزرگ، اشتغالزایی بالایی دارند و تعداد زیادی واحد صنعتی در این شهرک ها فعال هستند، مقرر شد برق صنایع بزرگ همچون فولاد و سیمان قطع و برق صنایع کوچک تأمین شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اکنون بیش از 48 هزار واحد بهره بردار در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور وجود دارد که 960 هزار نفر در آن ها مشغول به کار هستند.

شهرک ها و نواحی صنعتی به ازای هر مگاوات برق زمینه اشتغال 96 نفر را فراهم کرده اند.

محمدزاده افزود: از 16 تیر جاری این مصوبه قابل اجرا و اعمال است، اما بعضاً شاهد عدم اجرا در برخی از استان ها هستیم که روز گذشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع برق شهرک های صنعتی متوقف شد

قطع برق شهرک های صنعتی متوقف شد