مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 06:102021-07-16سياسي

دستور ویژه روحانی به دولتمردان در روزهای پایانی دولت


اینگونه نیست که مجلس فقط به دستگاه اجرایی نظارت داشته باشد بلکه براساس صلاحیتی که قانون اساسی به کمیسیون اصل نود داده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از برنا، حسینعلی امیری ، معاون پارلمانی رییس جمهور، در رابطه با هجمه ها و اتهامات اخیر مجلس به دولت گفت: کمیسیون اصل نود یک نهاد نظارتی است و اینگونه نیست که فقط به دستگاه اجرایی نظارت داشته باشد بلکه براساس صلاحیتی که قانون اساسی به کمیسیون اصل نود داده است، شکایت از طرز کار سه قوه در راستای وظایف این کمیسیون محسوب می شود.

بنابراین کمیسیون اصل نود می تواند بر امورات مجلس، قوه قضاییه و دولت نظارت کند و چنانچه شکایتی از طرز کاری می شود رسیدگی لازم را انجام دهد.

او ادامه داد: رییس کمیسیون اصل نود در خصوص موضوعات مرتبط به دولت مکاتباتی را با بنده دارد و در موعدهای قانونی پاسخ لازم را به ایشان می دهیم.

مواردی بود که نمایندگان محترم یا کمیسیون ها درخواست اعمال ماده 234 قانون آیین نامه داخلی مجلس را کردند که به صحن مجلس آمد و متاسفانه به نماینده دولت، اجازه صحبت داده نشد و یک طرفه به رای گذاشتند و تصویب کردند و برای قوه قضاییه ارسال شد.

پیش بینی من این است که همین چند گزارشی که در مجلس مطرح شد و اجازه دفاع هم به نماینده دولت داده نشد طبق سابقه ای که از قضات شریفی در دستگاه قضایی داری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور ویژه روحانی به دولتمردان در روزهای پایانی دولت

دستور ویژه روحانی به دولتمردان در روزهای پایانی دولت