مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 05:252021-07-16سياسي

طرح اصلاح آیین نامه مجلس در استفاده از اصل 85 در رسیدگی به طرح ها و لوایح


جمعی از نمایندگان مجلس طرح الحاق یک تبصره به بند 2 ماده 45 آیین نامه داخلی با هدف بهره گیری بهتر از ظرفیت اصل 85 قانون اساسی در رسیدگی به طرح ها و لوایح در مجلس تهیه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح الحاق یک تبصره به بند 2 ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی توسط جمعی از نمایندگان در مجلس تهیه و تدوین شد.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: تسریع در رسیدگی به طرح ها،  لوایح و اساسنامه شرکت ها و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت به منظور پالایش و تنقیح قوانین موجود و یا پرکردن خلاهای قانونی،  ایجاب می کند تا از ظرفیت اصل 85 قانون اساسی استفاده بیشتری به عمل آید.

  وی گفت: یکی از ایرادهای وارده در رسیدگی بر مبنای اصل 85 قانون اساسی این است که در صورت واگذاری رسیدگی و تصویب طرح ها و لوایح به یک کمیسیون تخصصی مجلس، از ظرفیت تخصصی سایر کمیسیون ها استفاده نشده و مصوبات جامعیت لازم را ندارد.

اگرچه یک راه برای حل این مشکل تشکیل کمیسیون مشترک است ولی اشکال کار کمیسیون مشترک در این است که در تنظیم وقت آزاد اعضا با مشکل برخورد کرده و در وقت تنظیم شده همه اعضا حضور نیافته و لذا مصوبه صرفا نظر چند عضو منظم جلسه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اصلاح آیین نامه مجلس در استفاده از اصل 85 در رسیدگی به طرح ها و لوایح

طرح اصلاح آیین نامه مجلس در استفاده از اصل 85 در رسیدگی به طرح ها و لوایح