مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 04:402021-07-16سياسي

بررسی و ثبت اطلاعات آسیب نگاری 578 اثر شیشه ای موزه آبگینه


موزه سفالینه ها و آبگینه های ایران توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی مورد پژوهش و مطالعه قرار گرفت و 578 اثر شیشه ای متعلق به این موزه بررسی شد.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نرگس دوستی ثانی مجری طرح 22 تیر 1400 با اعلام این خبر یکی از بزرگترین چالش ها در حوزه نگهداری آثار تاریخی را بحث حفاظت پیشگیرانه عنوان کرد که به تعبیری ساده به معنی جلوگیری از تخریب بیشتر و حفظ وضعیت فعلی آثار از طریق بهینه سازی فضای نگهداری آنها است.

او اولین قدم برای حفاظت یک مجموعه را کسب اطلاعاتی جامع درباره وضعیت کنونی مجموعه، شناسایی آثاری که نیاز به اقدامات حفاظتی یا مرمتی دارند و تخمین زمان لازم برای کار دانست و افزود: اطلاعاتی از قبیل تعداد آثار، جنس آثار، فضاهای مختلف موزه، تجهیزات فنی، شرایط محیطی و از همه مهمتر میزان آسیب در مجموعه برای تهیه برنامه های حفاظتی ضروری است.

این پژوهشگر در ادامه یکی از مهمترین فواید ایجاد پایگاه اطلاعاتی از وضعیت اشیا، اولویت بندی کردن آثار و مدیریت برنامه های کاری اعلام کرد که یکی از اهداف بخش حفاظت و مرمت آثار شیشه ای پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی تهیه پایگاه اطلاعاتی شیشه های تاریخی ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی و ثبت اطلاعات آسیب نگاری 578 اثر شیشه ای موزه آبگینه

بررسی و ثبت اطلاعات آسیب نگاری 578 اثر شیشه ای موزه آبگینه