مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 03:252021-07-16پزشكي

باکتری روده بر مهارت های شناختی و زبانی کودکان اثر می گذارد!


مطالعات جدید نشان می دهد که میزان باکتری موجود در روده نوزادان پسر با شکل گیری سیستم عصبی و مهارت های شناختی و زبانی آن ها ارتباط دارد.

- باکتری روده بر مهارت های شناختی و زبانی کودکان اثر می گذارد! مطالعات جدید نشان می دهد که میزان باکتری موجود در روده نوزادان پسر با شکل گیری سیستم عصبی و مهارت های شناختی و زبانی آن ها ارتباط دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، در این تحقیقات که در دانشگاه آلبرتا انجام شد بیش از 400 نوزاد مورد بررسی قرار گرفتند.

پسر بچه های یکساله ای که میزان بیشتری از باکترویید درون روده خود داشتند پس از گذشت یک سال مهارت های شناختی و زبانی پیشرفته تری داشتند.

این یافته ها تنها مختص پسر بچه ها بود.

آنیتا کوژیرسکی(Anita Kozyrskyj)، پروفسور اطفال در دانشگاه آلبرتا و محقق اصلی آزمایشگاه SyMBIOTA می گوید: دختران در سنین اولیه مهارت های شناختی و زبانی بهتری نسبت به پسرها دارند اما هنگامی که به بررسی باکتری های روده می پردازیم ارتباطی قوی بین این باکتری ها و مهارت های شناختی و زبانی در پسرها دیده می شود.

با توجه به داده ها دخترها در سنین پایین میزان بیشتری باکترویید در روده خود دارند و ممکن است علت تفاوت میان پسرها و دخترها نیز همین باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکتری روده بر مهارت های شناختی و زبانی کودکان اثر می گذارد!

باکتری روده بر مهارت های شناختی و زبانی کودکان اثر می گذارد!