مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 تیر 1400 ساعت 06:502021-07-15سياسي

نقشه وضعیت فعلی اقتصاد ترسیم شود/ سیاست های پولی و ارزی نیاز به جراحی دارد


کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه امروز دستگاه محاسباتی دولت مختل شده است، گفت: نیاز به یک جراحی جدی در سیاست های پولی و ارزی داریم.

- به نقل از دفتر رییس جمهور منتخب،، جمعی از اساتید و نخبگان اقتصادی از گرایش های مختلف، چهارشنبه در نشستی 3 ساعته با حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی به بیان دیدگاه ها، نظرات و راهکارهای مدنظر خود درباره نوع مواجهه دولت با مشکلات بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مشکلات پرداختند.

در نشست رییس جمهور منتخب با اساتید و نخبگان اقتصادی شاپور محمدی عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، به عنوان اولین سخنران، گفت: کسری بودجه به یک بیماری و عادت مزمن در دولت های مختلف تبدیل شده که تامین این کسری نیز همواره با ایجاد تورم و بی ثباتی اقتصادی همراه بوده و مهمترین راه رفع این مشکل، اصلاح نظام درآمدهای مالیاتی و استفاده از دارایی های راکد است.

غلامرضا مصباحی مقدم عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) نیز به عنوان دومین سخنران کمبود سرمایه مالی را جدی ترین مانع در مسیر سرمایه گذاری و رشد سریع اقتصادی دانست و اظهار داشت: کسری بودجه به رقم 400هزار میلیارد تومان بالغ شده و هزینه های جاری بیش از 90 درصد بودجه سالیانه را می بلعند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه وضعیت فعلی اقتصاد ترسیم شود/ سیاست های پولی و ارزی نیاز به جراحی دارد

نقشه وضعیت فعلی اقتصاد ترسیم شود/ سیاست های پولی و ارزی نیاز به جراحی دارد