مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 11:102021-07-14اقتصادي

استرالیا قطب تولید سوخت سبز جهان می شود


بزرگترین مرکز تولید انرژی تجدیدپذیر جهان با ظرفیت بیش از 50 گیگاوات برای تبدیل انرژی باد و خورشید به سوخت های سبز در استرالیای غربی تاسیس خواهد شد.

- بزرگترین مرکز تولید انرژی تجدیدپذیر جهان با ظرفیت بیش از 50 گیگاوات برای تبدیل انرژی باد و خورشید به سوخت های سبز در استرالیای غربی تاسیس خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک کنسرسیوم بین المللی پیشنهاد ایجاد بزرگترین قطب انرژی تجدیدپذیر جهان را در استرالیای غربی داده است.

این پیشنهاد شامل صرف 100 میلیارد دلار برای ساخت یک سایت به مساحت تقریبی 15 هزار متر مربع است که با استفاده از انرژی خورشیدی و باد بیش از 50 گیگاوات انرژی به شکل هیدروژن و آمونیاک تولید می کند.

استرالیای غربی بزرگ ترین ایالت استرالیا از لحاظ مساحت است که یک سوم غربی این کشور را اشغال می کند و با ایالات استرالیای جنوبی و سرزمین شمالی مرز مشترک دارد.

ظرفیت پیش بینی شده این مرکز نزدیک به ظرفیت فعلی تولید برق 54 گیگاواتی است که از زغال سنگ، گاز و انرژی های تجدید پذیر تأمین می شود.

برندان هاموند رییس هیئت مدیره این کنسرسیوم موسوم به WGEH گفت: ما در حال مذاکره با صاحبان این زمین ها برای ایجاد یک همکاری چند نسلی واقعاً طولانی مدت و پایدار هستیم که منافع اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای جامعه به ارمغان می آو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا قطب تولید سوخت سبز جهان می شود

استرالیا قطب تولید سوخت سبز جهان می شود