مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 09:202021-07-14سياسي

بایدها و نبایدهای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه


عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: در حوزه عدالت جنسیتی بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد که از زمینه ها و ساختارها و تفاوت های جنسیتی نشات گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسین بستان در نشست اساتید منتخب علم انسانی اسلامی با عنوان عدالت اجتماعی؛ از نظریه تا عمل که به همت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در دانشکده علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد، با طرح موضوع عدالت جنسیتی، با تاکید بر جایگاه مهم عدالت در جامعه اظهار کرد: سوالات مختلفی در جامعه در زمینه عدالت جنسیتی وجود دارد اما در این زمینه حوزه ها و بخش های مختلفی مد نظر است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به شاخص های مختلفی که در زمینه عدالت جنسیتی مطرح می شود خاطرنشان کرد: بررسی های مختلفی صورت گرفته تا بتوان از درگاه شرع و قوانین دینی یا عقل و احکام و بررسی های عقلی به حقوق جنسیتی و عدالت در این حوزه دست پیدا کرد اما هیچ یک به تنهایی نتوانسته در جایگاه خود آنطور که باید پاسخ کاملی به این مساله بدهد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید بر اختلافی که بین ریشه های فطری و تبیینی عدالت در جامعه وجود دارد تصریح کرد: الگوی نهایی که برای تشخیص عدالت و مصادیق آن مشخص می شود الگویی است که دخالت عقل و شرع را توامان می پذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه

بایدها و نبایدهای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه