مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 09:002021-07-14پزشكي

شقاقل آبی ؛ موثر در ترمیم زخم دیابتی ها


از برگ گیاه شقاقل آبی می توان جهت ترمیم زخم در افراد دیابتی استفاده کرد و ضماد تمام قسمت های گیاه برای شستشوی بثورات و عفونت پای ورزشکاران و همچنین تسکین دردهای روماتیسمی کاربرد دارد.

- از برگ گیاه "شقاقل آبی" می توان جهت ترمیم زخم در افراد دیابتی استفاده کرد و ضماد تمام قسمت های گیاه برای شستشوی بثورات و عفونت پای ورزشکاران و همچنین تسکین دردهای روماتیسمی کاربرد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم مومنی با بیان اینکه شقاقل آبی با نام علمی berula angustifolia از خانواده چتریان یاumbelliferae است، گفت: نام محلی این گیاه در ایلام، پاغازه است که گیاهی چند ساله، آبزی یا نیمه آبزی است.

در فلور غنی استان ایلام، شقاقل آبی در دره کلم و شهر ایلام وجود دارد.

بر اساس پژوهش های انجام شده می توان از برگ گیاه شقاقل آبی جهت ترمیم زخم در افراد دیابتی استفاده کرد و از ضماد تمام قسمت های گیاه برای شستشوی بثورات و عفونت پای ورزشکاران و همچنین تسکین دردهای روماتیسمی استفاده می شود.

مدیر پژوهش جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه اسانس این گیاه حاوی مقدار قابل توجه ای پلی استیلن است، افزود: پلی استیلن ها دارای اثرات ضد قارچ، ضد باکتری و دارای خواص ضد آلرژی و ضد التهابی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شقاقل آبی ؛ موثر در ترمیم زخم دیابتی ها

شقاقل آبی ؛ موثر در ترمیم زخم دیابتی ها