مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 06:402021-07-14اقتصادي

کدام کشورها نسبت به گرمایش جهانی آسیب پذیرتر هستند؟


گرم شدن کره زمین منجر به افزایش دما در بسیاری از نقاط جهان شده است و محققان در حال بررسی نحوه تاثیر آن بر مرگ ومیر ناشی از گرما هستند.

نتایج بررسی اخیر موسسه تحقیقاتی بارسلون در اسپانیا (ISGlobal) نشان داد، - ایسنا/خراسان رضوی گرم شدن کره زمین منجر به افزایش دما در بسیاری از نقاط جهان شده است و محققان در حال بررسی نحوه تاثیر آن بر مرگ ومیر ناشی از گرما هستند.

نتایج بررسی اخیر موسسه تحقیقاتی بارسلون در اسپانیا (ISGlobal) نشان داد، اگرچه گرم شدن زمین، مرگ ومیر ناشی از سرما را کاهش می دهد اما با افزایش مرگ ومیر ناشی از گرما همراه خواهد بود.

به نقل از ارث، محققان از داده های مربوط به مرگ ومیر ناشی از دما در 16 کشور اروپایی بین سال های 1998 تا 2012 استفاده کردند و دریافتند که بیش از 7 درصد کل مرگ ومیرها در این دوره به دما مرتبط بوده است.

گروه محققان با استفاده از این اطلاعات، چهار مدل آب وهوایی را با سه سناریوی مختلف انتشار گازهای گلخانه ای تا پایان قرن پیش بینی کرد.

اریکا مارتینز، محقق ارشد این بررسی اظهار کرد: همه مدل ها افزایش تدریجی دما و در نتیجه کاهش مرگ ومیر ناشی از سرما و افزایش مرگ ناشی از گرما را نشان می دهند.

نتایج این بررسی نشان داد که تمام مرگ ومیرهای مرتبط با گرما را می توان با اقدامات موثر و فوری کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کشورها نسبت به گرمایش جهانی آسیب پذیرتر هستند؟

کدام کشورها نسبت به گرمایش جهانی آسیب پذیرتر هستند؟