مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 06:352021-07-14اقتصادي

کاهش 7 درصدی سطح زیر کشت پنبه در خراسان رضوی


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تولید پنبه در خراسان رضوی 7 درصد کاهش یافت.

- مشهد ـ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با کشت 21 هزار هکتار پنبه در 22 شهرستان پنبه خیز استان، میزان کشت نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته است.

به گزارش، فرزاد عدالتیان با بیان این که 21 هزار هکتار پنبه در 22 شهرستان پنبه خیز استان کشت شده است، اظهار کرد: این میزان کشت نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این که علت اصلی این کاهش، کمبودعلوفه در استان و بالطبع، کشت محصولات علوفه ای است، ادامه داد: سطح کاشت مکانیزه دراستان 5 هزار و 800 هکتار است که 380 هکتار از سطح زیر کشت پنبه استان به روش های نوین آبیاری می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال زراعی جاری در فعال ترین کارخانه کرکزدایی از بذر پنبه کشور که در کاشمر واقع شده است، 760 تن بذر پنبه دلینته شد که بخشی از نیاز بذری کشور و استان را تأمین کرد.

وی با بیان این که 250 تن بذراصلاح شده لیبل دار از ارقام ورامین، خورشید، ساجدی و ارمغان در شهرستان های استان توزیع و در اختیار پنبه کاران قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برای ارتقای عملکرد و کیفیت محصول تولیدی در سال زراعی جاری، پروژه های مختلف از قبیل ایجاد مزارع پایلوت تغذیه گیاهی، مقایسه ارقام د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 7 درصدی سطح زیر کشت پنبه در خراسان رضوی

کاهش 7 درصدی سطح زیر کشت پنبه در خراسان رضوی