مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 05:102021-07-14اقتصادي

نابود شدن مشاغل روستایی با افزایش کشتار دام/ باید فهمید علوفه به دامدار می رسد


مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران خشکسالی و نبود علف در مراتع را سبب بازگرداندن دام ها به مناطق جلگه ای و فروش برای کشتار دانست و گفت: - اللهیار ولی زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس طرح  خروج دام از جنگل را طرحی مردود دانست و اظهار کرد: سال های متمادی این طرح انجام می گرفت و مشکلی هم وجود نداشت، چرا که دامدار هم دامداری می کرد و هم جنگلبانی، اما با خروج دامداران، آمار قاچاق و برداشت چوب از جنگل ها گسترش پیدا کرد.

وی خشکسالی و نبود علف در مراتع را سبب بازگرداندن دام ها به مناطق جلگه ای و فروش برای کشتار دانست و گفت: در روستاهای مازندران 50 درصد مردم با دامداری زندگی می کنند زیرا درآمد دیگری ندارند، اگر گاو و گوسفندها راهی کشتارگاه ها شوند مشاغل روستایی نابود شده و به زودی یک فاجعه بیکاری جدید و سرشکستگی در راه است.

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری در مازندران بیان کرد: البته در این زمینه مشکلات دامداران سنتی که 70 درصد تولید کشور را بر عهده دارند بسیار بیشتر از مشکلات دامداری های صنعتی است.

ولی زاده ادامه  داد: بسیاری از این دامداران سنتی که در سه استان شمالی تا خراسان شمالی گسترده شدند می توانند با مقادیر کمتری از علوفه دامداری های صنعتی دام خو را حفظ کنند؛ علاوه بر  بر اینکه این تولیدات بیشتر و ارگانیک نیز هستند، اما ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابود شدن مشاغل روستایی با افزایش کشتار دام/ باید فهمید علوفه به دامدار می رسد

نابود شدن مشاغل روستایی با افزایش کشتار دام/ باید فهمید علوفه به دامدار می رسد