مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 05:002021-07-14پزشكي

تب کریمه کنگو چگونه می تواند مرگ آور باشد؟


مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیماری خون ریزی دهنده تب کریمه کنگو یکی از بیماری های مشترک میان انسان و دام است.

- دکتر حمید رمضانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این بیماری در دام علایم خاصی ندارد اما در انسان ها بروز می کند و باعث مرگ آن ها می شود، اظهارکرد: این بیماری در اصل توسط کنه ها منتقل می شود و دامداران، چوپان ها، دامپزشک ها، قصاب ها و کسانی که با دام زنده و گوشت تازه سروکار دارند، در معرض ابتلای این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه فرارسیدن عید قربان قرار داریم، تاکیدکرد: شهروندان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از ذبح دام در منازل، کوچه و خیابان خودداری کنند چراکه سلامت جامعه را به خطر می اندازند.

رمضانی با اشاره به اینکه تماس با خون و بافت های دام آلوده یکی از علل انتقال این بیماری به انسان است، افزود: شهروندان قربانی کردن دام های خود را در کشتارگاه ها انجام دهند.

وی با بیان اینکه ویروس عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است، ادامه داد: این ویروس نسبت به حرارت 60 درجه سانتی گراد در 30 دقیقه و PH کمتر از شش حساس است.

رمضانی تصریح کرد: کشتارگاه صنعتی بجنورد، یکی از کشتارگاه های پیش رو در رعایت حداقل زمان گذراندن دوره پیش سرد به مدت 24 تا 48 ساعت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب کریمه کنگو چگونه می تواند مرگ آور باشد؟

تب کریمه کنگو چگونه می تواند مرگ آور باشد؟