مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 04:352021-07-14دانش

پایانه 16 کاناله برای تحریک سلول های عصبی طراحی شد


محققان کشور موفق به طراحی و ساخت «پایانه 16 کاناله تمام مجتمع تحریک سلول های عصبی» کاربردی در آزمایشگاه مدارها و سیستم های زیست پزشکی شدند.

- به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، دکتر محمد مهدی احمدی در خصوص پایانه 16 کاناله برای تحریک سلول های عصبی گفت: این مدار تحریک کننده سیستم عصبی، نسبت به مدارهای مشابه ارائه شده توسط محققان خارج از کشور از بازدهی و کارایی بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایده های استفاده شده در این پایانه تحریک، به تازگی در آمریکا به ثبت رسیده است، گفت: این سیستم در راستای انجام پروژه تحریک 16 کاناله تمام مجتمع با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی انجام شده است.

احمدی افزود: این پروژه یکی از طرح های مرتبط با طرح ایمپلنت مغزی است که توسط ستاد توسعه علوم شناختی از سال 1395 آغاز و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: پایانه ارائه شده، در مدارهای تحریک کننده عصبی از جمله پروتز حلزون شنوایی، پروتز بینایی، دستگاه تحریک عمقی مغز و دستگاه تحریک الکتریکی نخاعی نیز دارای کاربردهای فراوانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: امروزه مهمترین چالش ها در ایمپلنت های تحریکی، طراحی و ساخت یک مدار تحریک کننده بافت عصبی بدون وارد آوردن آسیبی به آن و برای مدت طولانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایانه 16 کاناله برای تحریک سلول های عصبی طراحی شد

پایانه 16 کاناله برای تحریک سلول های عصبی طراحی شد