مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 04:002021-07-14ورزشي

اورامان در ویترین جهانی


این جا هورامان است، سرزمین اهورایی و جایگاه اهورا مزدا! از باریک راهی قدم در مکانی خواهی گذاشت که تا چشم باز کنی زیر لب با خود خواهی گفت این جا بهشت است بهشت.

- ایسنا/کردستان این جا هورامان است، سرزمین اهورایی و جایگاه اهورا مزدا! از باریک راهی قدم در مکانی خواهی گذاشت که تا چشم باز کنی زیر لب با خود خواهی گفت این جا بهشت است بهشت.

عبور از راه تنگ و پیچ در پیچ دروازه هورامان آغاز لذت بخش سفری است که در آن قدم نهاده ای، دروازه هورامان که می گویم یعنی جایی درست بین زمین و آسمان، خیره شدن به ارتفاع و غرق شدن در لذت دیدن دره! اینجا گذر زمان بی معنی است هر گوشه از آن هر تکه ای از آن را که می نگری به واقعیت پیوستن تعریفی است که در کتاب ها از بهشت خوانده ای، آری اینجا هورامان است، سرزمین خورشید، سرزمین نور و رنگ و اصالت.

حال که به این مکان سحرآمیز وارد شده ای خوب گوش بسپار به نوایی که از دور دست به گوش می رسد، این جا صدایی نیست جز صدای آواز آزادانه پرندگان، صدای آب صدای طبیعت و صدای مردمانی زلال تر از آب روان، این جا هورامان سرزمین اصالت ها و نواها است.

صبح هنگام خورشید سایه گرم و پر مهرش را بر قلمرو خود می پراکند، به آدمی جانی دوباره می بخشد و آن ها را برای آغاز روزی دیگر به تکاپو وا می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اورامان در ویترین جهانی

اورامان در ویترین جهانی