مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 03:402021-07-14اقتصادي

تراریخته راهکاری برای مقابله با مخاطرات طبیعی


در حالی که تولید و مصرف محصولات تراریخته محل مناقشه موافقان و مخالفین این حوزه است، محققان این حوزه با توجه به تغییر اقلیم و کمبود منابع آبی و پدیده مخرب و غیر قابل بازگشت فرونشست بر توسعه محصولات مبتنی بر بیوتکنولوژی و تراریخته تاکید دارند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد قره یاضی، رییس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی صبح روز (شنبه، 15 خرداد) بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

مرحوم قره یاضی، اولین برنج تراریخته ایرانی از طریق مهندسی ژنتیک را معرفی و تولید کرد و تا زمان حیات وی اجازه رهاسازی این برنج از سوی مسوولان داده نشد.

این در حالی است که در سال 83 بر اساس دعوت رسمی و کتبی وزیر جهاد کشاورزی وقت، معاون اول رییس جمهور وقت به عنوان یک کار علمی درجه اول، افتخار برداشت اولین محصول برنج تراریخته تولید شده در جهان را کسب کرد و این برداشت سَمبلیک همزمان با سال جهانی برنج، شهرت و آوازه علمی ایران را در سراسر جهان طنین انداز کرد به گونه ای که نام ایران را در صدر کشورهای اسلامی و به عنوان اولین کشور موفق در تولید انبوه برنج تراریخته، برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.

وی همواره بر توسعه تراریخته به عنوان یک فناوری زیستی تاکید داشت در حالی که با گذشت بیش از دو دهه از کشت انبوه و تجاری سازی محصولات تغییر یافته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراریخته راهکاری برای مقابله با مخاطرات طبیعی

تراریخته راهکاری برای مقابله با مخاطرات طبیعی