مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 03:402021-07-14اقتصادي

دلایل کاهش تاب آوری زیست محیطی شهرها در برابر سیلاب


در رساله تاب آوری شهری در برابر مخاطرات طبیعی دلایل کاهش تاب آوری زیست محیطی شهرها در برابر سیلاب مطرح شد.

- رقیه معصومیان از رساله دکتری خود با عنوان تحلیلی بر تاب آوری شهری در برابر مخاطرات طبیعی با تأکید بر سیل، مطالعه موردی شهر چمستان دفاع کرد.

وی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه بی رویه و ناهماهنگ منطقه شهری چمستان به علت فعالیت های انسانی برای توسعه شهر به صورت مستقیم زمین های زیادی را در مدت زمان بسیار کوتاه تغییر داده است که باعث مخاطراتی مانند سیل می شود.

این دانشجوی مقطع دکترا با اشاره به اینکه این پژوهش در ارتباط با مرحله پیش از بحران و معطوف به کاهش خطر بحران است، تصریح کرد: به عبارت دقیق تر هدف این پژوهش ارزیابی وضعیت تاب آوری شهر چمستان در برابر مخاطره طبیعی سیل و همچنین شناخت و تبیین مهم ترین عوامل مؤثر در تاب آوری شهری در راستای کاهش آسیب پذیری شهر یا تاب آور نمودن آن است.

معصومیان هدف این پژوهش را تحلیل روابط بین شاخص های مؤثر بر تاب آوری شهر چمستان در مقابل سیلاب عنوان کرد و گفت: از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش و ماهیت، توصیفی - تحلیلی است که برای رسیدن به این هدف، ابتدا به منظور شماتیک نمودن سطح مخاطره ناشی از سیلاب در شهر چمستان، از مدل FAHP با شاخص های دسترسی، بنا و سازه و محیط مخاطره آمیز طبیعی استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل کاهش تاب آوری زیست محیطی شهرها در برابر سیلاب

دلایل کاهش تاب آوری زیست محیطی شهرها در برابر سیلاب