مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 20:102021-07-13بين الملل

ارسال بقایای جسد دوست ناپلئون از روسیه به فرانسه


روسیه بقایای جسد ژنرال شارل اتین گوندن دوست و از فرماندهان نظامی ارتش ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه را پس از 200 سال از زمان کشته شدن به فرانسه تحویل داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه 24، بقایای جسد گوندن روز سه شنبه طی مراسمی در فرودگاه ونوکووا در حومه مسکو به فرانسه تحویل و از آنجا با هواپیما به پاریس انتقال یافت.

ژنرال شارل اتین گوندن دوست و همکلاسی ناپلئون بناپارت در دوره آموزشگاه نظامی، در ماه اوت سال 1812 در جنگ با روسیه به شدت مجروح و در منطقه ای در حومه شهر اسمولنسک در غرب روسیه به خاک سپرده شد.

جستجوی محل دفن جسد گوندن چند سال بطول انجامید و با مشارکت روسیه و فرانسه بقایای جسد وی در منطقه لوپاتینسک در حومه اسمولنسک یافت شد.

ناپلئون بناپارت امپراتور فرانسه در سال 1812 با چندصدهزار نفر به روسیه حمله کرد.

نیرو های مهاجم در مدتی کمتر از سه ماه تا مسکو رسیدند، اما بر اساس اسناد تاریخی، هنگام ورود ناپلئون به مسکو، مدافعان شهر آن را آتش زدند تا مسکو به دست فرانسوی ها نیفتد.

این خود زنی نتیجه داد و سربازان ناپلئون با توجه به زمستان سخت روسیه با گرسنگی و بیماری روبه رو شدند و هر دو عامل سبب شد تا سپاه ناپلئون در اکتبر 1812 مجبور به عقب نشینی شده و بدون دستاورد مشخصی تصمیم به بازگشت بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال بقایای جسد دوست ناپلئون از روسیه به فرانسه

ارسال بقایای جسد دوست ناپلئون از روسیه به فرانسه