مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 20:052021-07-13اقتصادي

موتور تلمبه های غیر مجاز مایه حیات «کشکان» را بلعیدند


در حالی رودخانه «کشکان» به دلیل خشکسالی نفس های آخر خود را می زند که فعالیت موتور تلمبه های غیر مجاز و کشاورزان غیر بومی وضعیت را برای این رودخانه بغرنج تر کرده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: به دلیل وقوع خشکسالی های و تغییرات اقلیمی در استان لرستان و کاهش چشمگیر منابع آب زیرزمینی، دست رودخانه ها برای آبرسانی خالی شده است به طوری که در کشکان این روزها آبی برای رساندن به مزارع تشنه وجود ندارد.

208 پمپ آب شیره حیات کشکان را کشیدند این وضعیت رودخانه کشکان در حالیست که حفر چاه های غیرمجاز و فعالیت پمپ های آب هر آنچه از مایه حیات کشکان باقی مانده را بلعیده تا بر عمق بحران زیست محیطی در محل این رودخانه بزرگ استان افزوده شود.

داریوش حسن نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در این رابطه اظهار داشت: 208 موتور تلمبه غیر مجاز در رودخانه کشکان شناسایی و برای صدور حکم به مراجع قضایی معرفی شدند.

افت 80 درصدی دبی رودخانه ها وی با اشاره به خشکسالی و کاهش بارندگی ها در سال جاری وضعیت رودخانه های استان را نامناسب و بحرانی اعلام کرد و گفت: کاهش بارندگی و دبی رودخانه ها باعث خشک شدن برخی رودخانه های استان شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و افت 80 درصدی دبی رودخانه ها، همه کشاورزانی که دارای مجوز مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موتور تلمبه های غیر مجاز مایه حیات «کشکان» را بلعیدند

موتور تلمبه های غیر مجاز مایه حیات «کشکان» را بلعیدند