مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 19:452021-07-13سياسي

دیدار روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس


ابوالفضل عمویی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس که در راس هیاتی از اعضای این گروه به مینسک سفر کرده است با آندری ساوینیخ همتای بلاروسی خود دیدار و گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، آندری ساوینیخ رییس گروه دوستی پارلمانی بلاروس و ایران در این دیدار ضمن خیرمقدم به هیات ایرانی و ابراز خرسندی از ورود هیات پارلمانی کشورمان به مینسک گفت: روابط پارلمانی ایران و بلاروس طی سال های اخیر روند رو به رشدی داشته است و مطمئن هستیم در دوره پیش رو نیز طرفین می توانند این روابط را در سطوح مختلف توسعه دهند.

وی روابط سیاسی دو طرف را ممتاز ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه روابط سیاسی و دوستانه دو طرف در سطحی عالی پیش می رود انتظار داریم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نیز متناسب با ظرفیت های بالای اقتصادی ایران و بلاروس گسترش یابد.

ساوینیخ برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور، حمل و نقل و ترانزیت کالا، افزایش گفتگو های تجار و همکاری های علمی و پژوهشی را از موضوع های مورد علاقه بلاروس برای تقویت همکاری ها با کشورمان ذکر کرد و بر گفت و گوی مقام های مرتبط دو طرف در این زمینه ها تاکید نمود.

ابوالفضل عمویی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس نیز در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دوستانه پارلمانی ایران و بلاروس تاکید کرد و افزو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس

دیدار روسای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس