مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 18:252021-07-13اجتماعي

حفظ و احیای بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی در اولویت قرار دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: حفظ و احیای بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی در اولویت قرار دارد و ساماندهی مسیرهای گردشگری و تاریخی منتهی به حرم ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی امروز در جلسه با شهردار و معاونان و مشاوران منطقه ثامن مشهد با بیان اینکه حفظ و احیای بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی در اولویت قرار دارد و ساماندهی مسیرهای گردشگری و تاریخی منتهی به حرم ضروری است، اظهار کرد: سکونت در بافت اطراف حرم مطهر رضوی کاهش یافته است که باید زندگی، فعالیت فرهنگی و اجتماعی در این بافت باید احیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر محله های تاریخی نوغان و تپل المحله تخریب شده و باید از ادامه روند تخریب بافت جلوگیری کنیم و همه اقدامات در راستای حفظ و احیای میراث ارزشمند بافت تاریخی و هویتی اطراف حرم باشد.

وی بیان کرد: قرار بود در طرح نوسازی بافت اطراف حرم زشتی ها پاک شود و مسیر تشرف به حرم برای زائران تسهیل شود اما ساختمان های مجلل بدون توجه به الزامات حفظ و احیای هویت های تاریخی و فرهنگی ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ و احیای بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی در اولویت قرار دارد

حفظ و احیای بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی در اولویت قرار دارد