مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 14:152021-07-13دانش

سهم پذیرش از لیسانس در رشته های پزشکی 30 درصد تعیین شد


دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: به وزارت بهداشت تا سال 1402 فرصت داده شد در رشته های پزشکی تا 30 درصد از مقطع کارشناسی پذیرش کند.

- ، منصور کبگانیان عصر امروز در حاشیه جلسه 152 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی از جلسه مذکور گفت: موضوع این جلسه مصوبه ساماندهی سیاست های سنجش و پذیرش کشور و ورودی های از دبیرستان بود که هفته پیش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

وی ادامه داد: لازم دانستیم یکی از بحث های اصلی جلسه را به این موضوع اختصاص دهیم تا هفته آینده آن را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کنیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: دستور اصلی جلسه به مصوبه سنجش و پذیرش اختصاص داشت، تا کنون 7 ماده با اصلاحاتی در این خصوص تصویب شده است که به موجب آن داوطلبان 1402 آموزش عالی، با آرامش بهتر، دور از فعالیت های کاسب کارانه و با تحصیل در عمق مطالب درسی وارد این موضوع می شوند.

وی ادامه داد: و از آن تنش هایی که همه 12 سال تحصیل یک جوان را در 4 ساعت ارزیابی می کنند رها می شوند، در یک سال دانش آموز دو بار کنکور می دهد و هر کدام امتیاز بهتری داشته باشد را می تواند انتخاب کند، 60 درصد به سابقه تحصیلی اختصاص داده شده است و حتی نتیجه ای که به وی داده می شود رتبه، مسابقه و کنکور نبوده و تا 2 سال معتبر است و مجبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم پذیرش از لیسانس در رشته های پزشکی 30 درصد تعیین شد

سهم پذیرش از لیسانس در رشته های پزشکی 30 درصد تعیین شد