مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 11:002021-07-13بين الملل

سیاسی کردن پرونده سدالنهضه ثمربخش نخواهد بود


متاسفانه شاهد این موضوع این هستیم که مذاکرات وارد فاز سیاسی شده است، اتیوپی بارها و بارها توضیح داده که سیاسی کردن این پرونده نتیجه بخش نخواهد بود.

- به نقل از العین، وزارت امور خارجه اتیوپی اعلام کرد: آدیس آبابا در تلاش است تا مذاکرات سد النهضه را با نتایج مقبول برای همه طرف ها به پایان برساند.

درباره از سرگیری مذاکرات سه جانبه به رهبری اتحادیه آفریقا، وزارت امور خارجه اتیوپی در بیانیه ای تاکید کرد: مذاکرات سه جانبه درباره سد النهضه میان مصر، اتیوپی و سودان در حال جریان است.

در ادامه این بیانیه آمده است، اما متاسفانه شاهد این موضوع این هستیم که مذاکرات وارد فاز سیاسی شده است، اتیوپی بارها و بارها توضیح داده که سیاسی کردن این پرونده نتیجه بخش نخواهد بود و طرح آن در شورای امنیت سازمان ملل بی فایده بود.

وزارت امور خارجه اتیوپی در ادامه افزود: میانجیگری اتحادیه افریقا و نظارت بر مذاکرات سد النهضه، ابزاری مهم برای رفع نگرانی های همه طرف هاست.

آدیس آبابا ضمن دعوت از قاهره و خارطوم برای ورود به مذاکرات با حُسن نیت، بر پایبندی خود به مذاکرات سه جانبه به رهبری اتحادیه افریقا با هدف دستیابی به نتیجه مقبول برای همه طرف ها تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاسی کردن پرونده سدالنهضه ثمربخش نخواهد بود

سیاسی کردن پرونده سدالنهضه ثمربخش نخواهد بود