مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 06:352021-07-13پزشكي

حدود 44 درصد مردم خوزستان باوری به واکسن کرونا ندارند


رییس مرکز بهداشت خوزستان بر اهمیت آموزش سلامت در جامعه تأکید کرد و گفت: حدود 44 درصد مردم خوزستان باوری به واکسن کرونا ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خوزستان بیان کرد و گفت: در آموزش سلامت سه محور مهم هستند تا مردم از سواد سلامت جسمی خودشان آگاه شوند و آگهی آنان در این زمینه بالا رود.

علوی اضافه کرد: دومین آموزش سلامت سواد معنوی است به این معنا که مسئولیت پذیری در افراد بیشتر شود؛ سواد معنوی به این معناست که به بیماری مبتلا نشویم تا جامعه به آن مبتلا نشود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان سواد رسانه را سومین محور آمورش سلامت اعلام کرد و گفت: بیشتر ما در سواد رسانه ضعیف هستیم به طور مثال فردی کلیپی به دستش می رسد و بی آنکه بداند منبعش چیست یا ببیند که محتوای آن درست است یا نه و… این کلیپ را انتشار می دهد؛ این در حالی است که انتشار اخبار منفی باعث ایجاد ناامیدی در فرد شده و یکی از علل کاهش سیستم دفاعی بدن است.

وی با تأکید بر اینکه میزان سواد رسانه در مردم باید بیشتر شود، بیان کرد: طبق تحقیقاتی که چند ماه پیش در خوزستان انجام شده است، پنج درصد مردم از پروتکل های بهداشتی اطلاع نداشته اند؛ همچنین 41 درصد مردم کم وبیش از پروتکل های بهداشتی اطلاع داشته و حدود 70 درصد مردم اطلاعات آنها در خصوص پروتکل های بهداشتی ناقص بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 44 درصد مردم خوزستان باوری به واکسن کرونا ندارند

حدود 44 درصد مردم خوزستان باوری به واکسن کرونا ندارند