مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 06:202021-07-13پزشكي

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید


یک روانشناس بالینی با اشاره به اینکه در برخی از موارد نشانه های افسردگی بعد از زایمان خطرناک است، گفت: اگر نشانه های افسردگی بیش از دو هفته طول کشید، - جی پلاس ، ایمانه عباسی با اشاره به نشانه های افسردگی بعد از زایمان اظهار کرد: نشانه های افسردگی بسیاری از مواقع در دوران بارداری ظاهر می شود و پس از زایمان نیز ادامه می یابد.

مهر نوشت؛ وی افزود: اگر افسردگی قبل از دوران بارداری آغاز شود نام آن را افسردگی پس از زایمان نمی گذاریم اما اگر نشانه ها نادیده گرفته شوند و بیمار فاکتورهای دیگری نیز داشته باشد می تواند تا بعد از زایمان نیز ادامه یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر در مادر نشانه های افسردگی با طول مدت مشخص وجود داشته باشد می توانیم نام آن را افسردگی پس از زایمان بگذاریم، اما معمولاً بین افسردگی پس از زایمان و قبل از آن باید تفاوت قائل شد.

عباسی با بیان اینکه معمولاً در 80 درصد زنان دو تا سه روز بعد از بارداری تا دو هفته بعد، نشانه هایی از افسردگی را تجربه می کنند، درباره نشانه های آن توضیح داد: این مادران پس از تولد فرزندشان ممکن است دچار تغییرات هورمنی، تغییرات خلقی زیاد، گریه، بدخلقی، تحریک پذیری، عصبانیت زودهنگام، مشکل در تغذیه و خواب، کم اشتهایی و یا پر اشتهایی، مشکل در تصمیم گیری، مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید

افسردگی بعد از زایمان را جدی بگیرید