مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 04:252021-07-13اقتصادي

برای کنترل آفت خرما در گرمای بوشهر چه کار کنیم؟


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان توصیه ها در خصوص جلوگیری از آفت کنه گردآلود خرما افزود: مناطقی که محدودیت آب ندارند باید آبیاری منظم و به اندازه را انجام دهند تا از خسارت آفت جلوگیری شود.

- احمد سبحانی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر در خصوص مخاطراتی که به دلیل افزایش هوا ممکن است به محصولات کشاورزی استان آسیب برساند اظهار داشت: معمولا افزایش دمایی که در تیر و مرداد وجود دارد یک امر طبیعی است چون گرم ترین ماه های سال هستند اما گاهی اوقات این افزایش دما ممکن است زمان ماندگاری طولانی داشته باشد که ما در این موارد از قبل به کشاورزان پیش آگاهی می دهیم.

  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در خصوص مشکلاتی که در این فصل به خرماها وارد می شود گفت: به دنبال افزایش دمای هوا و وزش باد گرم معمولا فعالیت کَنِه های گردآلود را داریم که این کَنِه ها موجودات خیلی ریزی هستند که از شیره میوه و برگ تغذیه می شوند که معمولا با گرم شدن هوا و وزش بادهای گرم و خشک فعالیتشان بسیار بیشتر می شود.

  وی ادامه داد: در ماه های خرداد، تیر و مرداد فعالیت کنه های گردآلود بسیار زیاد می شود و این موضوع باعث می شود که به میوه خرما در مرحله خلال  آسیب جدی بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کنترل آفت خرما در گرمای بوشهر چه کار کنیم؟

برای کنترل آفت خرما در گرمای بوشهر چه کار کنیم؟