مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 20:002021-07-12اقتصادي

چرا برخی طرح های دولتی تکمیل نشدند؟/از کمبود اعتبار تا اختلافات مدیریتی


در حال حاضر 76 هزار و 835 طرح صنعتی و معدنی نیمه تمام در کشور وجود دارد که به گفته عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس، برخی از این طرح های نیمه تمام دولتی به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم تکمیل نشده اند و برخی دیگر نیز گرفتار اختلافات بین مدیران شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حال حاضر 76 هزار و 835 طرح نیمه تمام صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد که فعال سازی آنها می تواند 2 میلیون و 314 هزار فرصت شغلی ایجاد کند، اما به دلایل مختلف راه اندازی آنها با تأخیر روبرو شده است.

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس در این مورد معتقد است: طرح هایی وجود دارد که 100 درصد آماده افتتاح شده اند، اما به دلیل اختلاف بین سرمایه گذاران و مدیران رها شده و فعالیتی ندارند.

وی با بیان اینکه قدرت تصمیم گیری در نهاد های غیردولتی مانند صندوق های بازنشستگی از بین رفته است، افزود: طرح هایی وجود دارد که 10 سال پیش به بهره برداری رسیده، اما سازمانی که مالک آن است، نه توان فعال سازی دارد و نه می تواند آن را واگذار کند.

مصری گفت: دولت باید تکلیف طرح های دولتی  را مشخص کند، یعنی یا واحدهای دولتی را فعال کند و یا اگر توان آن را ندارد ، اقدام به واگذاری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی طرح های دولتی تکمیل نشدند؟/از کمبود اعتبار تا اختلافات مدیریتی

چرا برخی طرح های دولتی تکمیل نشدند؟/از کمبود اعتبار تا اختلافات مدیریتی