مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 17:052021-07-12دانش

دانشگاه ارومیه: شنا کردن در قسمتهای سرخ دریاچه ارومیه برای شناگران اثر منفی ندارد


جلبکهای تک سلولی دونالیلا سالینا رنگدانه های کارتنوییدی تولید می کنند تا در برابر شوری بالا و کمبود اکسیژن و نور ماورا بنفش خورشید بتوانند مقاومت کنند و به این علت آب سرخ می شود.

- جلبکهای تک سلولی دونالیلا سالینا رنگدانه های کارتنوییدی تولید می کنند تا در برابر شوری بالا و کمبود اکسیژن و نور ماورا بنفش خورشید بتوانند مقاومت کنند و به این علت آب سرخ می شود.

رییس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دانشگاه ارومیه گفت: شنا کردن در قسمتهای سرخ دریاچه ارومیه برروی شناگران اثرات منفی ندارد و این پدیده یک اتفاق طبیعی در دریاچه هایی با شوری بالاست که رخ می دهد.

ناصر آق در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه باکتری های شورپسند و جلبک های تک سلولی همیشه در آب وجود دارند، افزود: سرخ شدن آب دریاچه ارومیه وقتی رخ می دهد که شوری آب افزایش می یابد و باکتری های شورپسند شروع به رشد می کنند.

وی ادامه داد: جلبکهای تک سلولی دونالیلا سالینا رنگدانه های کارتنوییدی تولید می کنند تا در برابر شوری بالا و کمبود اکسیژن و نور ماورا بنفش خورشید بتوانند مقاومت کنند و به این علت آب سرخ می شود.

آق بابیان اینکه میزان شوری دریاچه ارومیه از 350 گرم در لیتر عبور کرده است، گفت: این جلبکها در حالت طبیعی سرخ نیستندو برای مقاومت در برابر استرسهای محیطی این رنگدانه ها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ارومیه: شنا کردن در قسمتهای سرخ دریاچه ارومیه برای شناگران اثر منفی ندارد

دانشگاه ارومیه: شنا کردن در قسمتهای سرخ دریاچه ارومیه برای شناگران اثر منفی ندارد